Педагогам

У МОН розповіли про три напрями розвитку педагогічної освіти

 

http://nus.org.ua/news/u-mon-rozpovily-pro-try-napryamy-rozvytku-pedagogichnoyi-osvity/

 

МОН затвердило навчальні програми для 1–2 класів НУШ (ДОПОВНЕНО)

http://nus.org.ua/news/mon-zatverdylo-26-novyh-navchalnyh-program-dlya-1-2-klasiv/

 

 

Василь Білогура: У питанні поділу класів на групи все буде як і раніше

http://www.chernigiv-rada.gov.ua/news/view/10697

 

 

 

Школи мають обрати підручники для 5-х класів (СПИСОК)

Школам надали список проектів підручників для 5-х класів, з якого заклади повинні обрати потрібні їм.

Про це йдеться у листі Міністерства освіти і науки від 6 лютого №1/9-79 “Про вибір та замовлення підручників для 5 класу”, розміщеному на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Школи повинні ознайомитись із запропонованими підручниками до 11 лютого.Обрати потрібні книжки необхідно до 13 лютого та затвердити рішення на педагогічній раді.

Протокол педагогічної ради з підписами членів педагогічного колективу, які здійснили безпосередній вибір проектів підручників, протягом двох робочих днів оприлюднюється на сайті ЗЗСО (закладу загальної середньої освіти –ред.)”, – зазначено в листі.

До 17 лютого школи мають передати “результати вибору/замовлення на папері та в електронному вигляді (excel-формат) до органу управління освітою“.

Також вчителі можуть повідомити про тиск на їхній вибір на “гарячу телефонну лінію” МОН (044) 481-47-69 чи письмово на поштову адресу МОН (проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135) або ІМЗО (вул. Митрополита Василя Липківського, 36, кім 101, м. Київ, 03035).

Детальніше з процедурою вибору та замовлення можна ознайомитись у документі нижче.

https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/02/Lyst-MON_1_9_79_06022018-dod_1-dod_3.pdf

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Список запропонованих проектів підручників:

  1. “Українська мова. 5 клас” (авт. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т.), “Грамота”.
  1. “Українська мова. 5 клас” (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В.), “Генеза”.
  1. “Українська мова. 5 клас” (авт. Глазова О. П.), “ВД Освіта”.
  1. “Українська література. 5 клас” (авт. Авраменко О. М.), “Грамота”.
  1. “Українська література. 5 клас” (авт. Коваленко Л. Т.),”ВД Освіта”.
  1. “Англійська мова (1-й рік навчання). 5 клас” (авт. Пахомова Т. Г.), “Методика Паблішинг”.
  1. “Англійська мова (5-й рік навчання). 5 клас” (авт. Несвіт А. М.), “Генеза”.
  1. “Англійська мова (5-й рік навчання). 5 клас” (авт. Карпюк О. Д.), “Астон”.
  1. “Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. 5 клас” (авт. Калініна Л. В., Самойлюкевич І. В.), “Генеза”.
  1. “Німецька мова (1-й рік навчання). 5 клас” (авт. Сидоренко М. М., Палій О. А.), “Грамота”.
  1. “Німецька мова (1-й рік навчання). 5 клас” (авт. Сотникова С. І., Білоусова Т. Ф.), “Ранок”.
  1. “Німецька мова (5-й рік навчання). 5 клас” (авт. Сотникова С. І., Гоголєва Г. В.),”Ранок”.
  1. “Німецька мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням німецької мови. 5 клас” (авт. Горбач Л. В., Трінька Г. Ю.), “Генеза”.
  1. “Французька мова (1-й рік навчання). 5 клас” (авт. Клименко Ю. М.), “Методика Паблішинг”.
  1. “Французька мова (1-й рік навчання). 5 клас” (авт. Чумак Н. П., Кривошеєва Т. В.), “ВД Освіта”.
  1. “Французька мова (5-й рік навчання). 5 клас” (авт. Клименко Ю. М.),”Генеза”.
  1. “Французька мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням французької мови. 5 клас” (авт. Клименко Ю. М.),”Генеза”.
  1. “Іспанська мова (1-й рік навчання). 5 клас” (авт. Редько В. Г., Береславська В. І.),”Генеза”.
  1. “Іспанська мова (5-й рік навчання). 5 клас” (авт. Редько В. Г., Береславська В. І.),”Генеза”.
  1. “Зарубіжна література. 5 клас” (авт. Ніколенко О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В., Зуєнко М.О., Кобзар О. І.), “Грамота”.
  1. “Зарубіжна література. 5 клас” (авт. Волощук Є. В.),”Генеза”.
  1. “Математика. 5 клас” (авт. Тарасенкова Н. А., Богатирьова І. М., Бочко О. П., Коломієць О. М., Сердюк З. О.), “ВД Освіта”.
  1. “Математика. 5 клас” (авт. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С.), “Гімназія”.
  1. “Математика. 5 клас” (авт. Істер О. С.), “Генеза”.
  1. “Природознавство. 5 клас” (авт. Ярошенко О. Г, Бойко В. М.), “Світоч”.
  1. “Природознавство. 5 клас” (авт. Коршевнюк Т. В., Баштовий В. І.),”Генеза”.
  1. “Основи здоров’я. 5 клас” (авт. Бойченко Т. Є., Василенко С. В., Гущина Н. І., Василашко І. П., Коваль Н. С., Гурська О. К.),”Генеза”.
  1. “Основи здоров’я. 5 клас” (авт. Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.), “Алатон”.
  1. “Болгарська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 5 клас” (авт. Терзі В. М.), “Букрек”.
  1. “Гагаузька мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 5 клас” (авт. Бужилова В. М., Курогло Н. І., Кіор І. Ф.), “Букрек”.
  1. “Російська мова (1-й рік навчання) для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 5 клас” (авт. Корсаков В. О.), “Оріон”.
  1. “Російська мова (1-й рік навчання) для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 5 клас” (авт. Полякова Т. М., Самонова О. І.),”Генеза”.
  1. “Російська мова (5-й рік навчання) для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 5 клас” (авт. Давидюк Л. В.), “Світоч”.
  1. “Польська мова (5-й рік навчання) для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою. 5 клас” (авт. Войцева О. А., Бучацька Т. Г.),”Букрек”.
  1. “Польська мова (1-й рік навчання) для закладів загальної середньої освіти з навчанням  українською  мовою.  5  клас”  (авт.  Біленька-Свистович Л. В., Ковалевський Є., Ярмолюк М. О.),”Букрек”.
  1. “Російська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням російською мовою. 5 клас” (авт. Бикова К. І., Давидюк Л. В., Рачко О.Ф., Снітко О. С.),”ВД Освіта”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (російська та зарубіжна). 5 клас” (авт. Бондарева О. Є., Ільїнська Н. І., Бітківська Г. В., Мацапура В. І.), “Грамота”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (російська та зарубіжна). 5 клас” (авт. Ісаєва О. О., Клименко Ж. В.), “Сиция”.
  1. “Кримськотатарська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням кримськотатарською мовою. 5 клас” (авт. Меметов А. М., Алієва Л. А., Меметов І. А.),”Букрек”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (кримськотатарська та зарубіжна) для закладів загальної середньої освіти з навчанням кримськотатарською мовою. 5 клас” (авт. Веліулаєва А. В.),”Букрек”.
  1. “Молдовська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням молдовською мовою. 5 клас” (авт. Фєтєску Л. І., Кьося В. В.), “ФОП Сухачов”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (молдовська та зарубіжна). 5 клас” (авт. Фєтєску Л. І., Кьося В. В.), “ФОП Сухачов”.
  1. “Польська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням польською мовою. 5 клас” (авт. Іванова М. С., Іванова-Хмєль Т. М.), “Світ”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (польська та зарубіжна). 5 клас” (авт. Лебедь Р. К.),”Світ”.
  1. “Румунська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням румунською мовою. 5 клас” (авт. Говорнян Л. С., Попа М. К., Бурла О. К.), “Світ”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (румунська та зарубіжна). 5 клас” (авт. Говорнян Л. С., Колесникова Д. О.), “Світ”.
  1. “Угорська мова для закладів загальної середньої освіти з навчанням угорською мовою. 5 клас” (авт. Браун Є. Л., Зикань Х. І., Ковач-Буркуш Є. С.),”Світ”.
  1. “Інтегрований курс “Література” (угорська та зарубіжна). 5 клас” (авт. Дебрецені О. О.), “Світ”.

Раніше МОН затвердило перелік підручників для 5-х класів, які надрукують за бюджетні кошти в 2018 році.

Також міністерство видало методичні рекомендації щодо дизайну та поліграфії та авторам підручників для першачків Нової української школи та авторам підручників для 10-х класів.

У 2018 році МОН планує почати розробляти мультимедійні електронні підручники. Електронні версії підручників для 9 класу вже з’явились у вільному доступі.

Окрім того, у міністерстві розповіли, як розроблятимуть нову базу е-підручників.

 

 

Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти

 

 

1 лютого 2018 року розпочинається навчання на онлайн-курсі для вчителів початкової школи

Відкриття будь-якого модулю, не означає закриття попереднього: всі матеріали, включно з тестами, залишатимуться доступними цілодобово. Це означає, що ви можете навчатися та виконувати завдання в зручний час та в зручному місці з будь-якого пристрою (телефон, планшет, ноутбук, стаціонарний комп’ютер). Немає необхідностірозпочинати навчання одразу в день публікації матеріалів.Додатково зауважуємо: навчальні матеріали будуть опубліковані впродовж дня. Не хвилюйтеся, якщо матеріали ще не стали доступними для перегляду й не кваптеся телефонувати на «гарячу лінію». Нам приємно, що ви так нетерпляче чекаєте старту навчання, тому обіцяємо: матеріали обов’язково з’являться 🙂  Дякуємо за розуміння!

Якщо у Вас виникли проблеми із реєстрацією, доступом до матеріалів або інші запитання, напишіть листа на електронну адресу  info@ed-era.com. Перед цим обов’язково ознайомтеся із пам’яткою, де наведено рекомендації з написання листів для запитів та їх приклади.

Порадник для вчителів “Нова українська школа”

 

Порадник для вчителів “Нова українська школа”.

Завантажити детальну інформацію можна за посиланням: ПОРАДНИК “НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА”

 

Методична скарбничка “Захист Вітчизни”: “Національно-патріотичне виховання учнівської молоді”

 
 Лист Глави Адміністрації Президента України №02-01/1590 від 25.04.2016
Указ президента України №675/2015 Про відзначення 25-ї річниці незалежності України
Указ президента України №130/2016 Про відзначення у 2016 році Дня пам’яті та примирення і 71-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні
Указ президента України №633/2015 Про відзначення у 2015 році Дня Гідності та Свободи
Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки

Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.

 

Надбавка за престижність праці педагогічним працівникам залежно від їхніх досягнень

 

З метою підвищення престижності праці педагогічних працівників постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2011 № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I – II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» (з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 № 88) передбачено установлення педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I – II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування надбавки у граничному розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати).

Відповідно до абзацу другого пункту 1 цієї постанови розмір надбавки встановлюється керівником закладу у межах фонду оплати праці.

Будь-яких інших норм чи умов щодо порядку встановлення такої надбавки, зокрема запровадження вимоги щодо встановлення надбавок в розмірах залежно від їхніх досягнень, рейтингового оцінювання тощо ні цією постановою, ні іншими нормативними актами з питань оплати праці не передбачено.

Зазначена постанова не містить умов стосовно зобов’язань органів місцевої влади або керівників навчальних закладів щодо розробки відповідного положення, як це, для прикладу, передбачено Порядком надання щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам навчальних закладів державної та комунальної форми власності за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5.06.2000 № 898.

Розробка нормативних документів, зокрема й тих, які зачіпають умови оплати праці, повноваженнями місцевих органів виконавчої влади та органів управління освіти, що визначені частиною 3 статті 37 Закону України «Про загальну середню освіту», не передбачені.

Отже надбавка за престижність педагогічної праці має встановлюватися керівником закладу всім педагогічним працівникам у граничному розмірі 20 % посадового окладу (ставки заробітної плати) у межах фонду оплати праці.

Водночас Профспілка зазначає, що пунктом 6.3.20 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки Сторони угоди рекомендують керівникам закладів освіти забезпечити встановлення надбавок педагогічним працівникам відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 373 в максимальному граничному розмірі.

Згідно з пунктом 1.4 Угоди її положення діють безпосередньо та поширюються на працівників закладів освіти і осіб, які навчаються, та які перебувають у сфері дії сторін Угоди, і є обов’язковими для включення до колективних договорів, угод нижчого рівня.

Згідно з частиною 4 статті 77 Бюджетного кодексу при затвердженні відповідних бюджетів місцеві ради мають передбачати видатки, необхідні для першочергового забезпечення потреби в коштах на оплату праці працівників освіти відповідно до встановлених законодавством умов оплати праці.

Пунктом 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, також передбачено, що під час визначення обсягів видатків бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об’єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів.

Обов’язковим є виконання вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями.

“Сучасні освітні технології”

 

1. Сучасні освітні технології Словник вчителя ХХІ сторіччя

2. СОТ (сучасні освітні технології)  набір методів та інструментів, які використовуються в навчальному процесі.

3. Основні поняття сучасної освіти  Як в цьому розібратися?

4. E-learning (цифрова освіта)  Електронне навчання (Е-навчання)- це система навчання за допомогою інформаційних та електронних технологій.

5. Навчання off – line  Оффлайн-навчання – це метод отримання нових знань в аудиторії під час безпосереднього спілкування викладача та учня.

6. Навчання оn – line  Онлайн-навчання – це метод отримання нових знань за допомогою Інтернету в режимі реального часу. Комунікація між учасниками процесу відбувається за допомогою комп’ютера.

7. MOOC  МООС – масові відкриті онлайн-курси, які через відеолекції транслюють знання величезній кількості людей.

8. Змішане навчання (blended learning)  Змішане навчання – це методика формальної освіти, згідно з якою учень засвоює одну частину матеріалу онлайн, частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину матеріалу вивчає у класі.

9. Перевернуте навчання  Перевернуте навчання – це метод навчання, при якому вся теоретична і лекційна програма вивчається вдома, а в класі з учителем детально розбираються завдання і вправи по темі.

10. Дистанційне навчання (ДН)  Дистанційне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та студентiв на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.

11. Синхронне навчання  Синхронне навчання – це процес взаємодії учнів з викладачем в режимі реального часу.

12. Асинхронне навчання  Асинхронне навчання – метод навчання, в процесі якого контакт між викладачем та учнем здійснюється з затримкою в часі.

13. Адаптивне навчання  Адаптивне навчання – це навчальна модель, яка використовує техніку і нові технології для потреб учнів в якості «інтерактивних навчальних пристроїв».

14. Інклюзивне навчання  Інклюзивне навчання – навчання учнів із особливими потребами шляхом включення їх в загальне освітнє середовище за місцем їхнього проживання.

15. Освітні технології

16. Інтерактивні освітні технології  Передбачають активну взаємодію всіх учасників процесу навчання,їх здатність до діалогу з будь-чим (комп’ютером) або з будь- ким (людиною).

17. Різнорівневе (диференційоване) навчання  Організація навчально-виховного процесу з урахуванням типових індивідуальних особливостей учнів.

18. Проблемне навчання  Під проблемним навчанням розуміють навчально-пізнавальну діяльність учнів із засвоєння знань та способів діяльності на основі створення й розв’язування проблемних ситуацій.

19. Технологія навчання в співпраці  Ця технологія базується на ідеї взаємного навчання, при організації якого учні беруть на себе не тільки індивідуальну, але й колективну відповідальність за вирішення навчальних задач.

20. Проектне навчання  Суть методу полягає в тому, що учні виконують навчальні проекти, під якими слід розуміти самостійно розроблені та подані результати роботи над проблемою (від ідеї до її втілення) і виконані під контролем та з консультуванням вчителя.

21. Ігрові технології навчання  Впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні ігри.

22. Гейміфікація  Гейміфікація навчання- це використання ігрових практик та механізмів для створення такого освітнього середовища, учасники якого спостерігають за власним прогресом, змагаються один з одним, допомагають один одному і мотивують один одного.

23. Веб-квест  Веб-квест – проект з використанням інтернет-ресурсів.

24. Case Study  Кейс-метод є інтерактивним методом навчання, який дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності. Суть методу полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу дисципліни.

25. Мобільне навчання (Bring your own devices )  BYOD – це метод навчання, при якому на заняттях активно використовуються смартфони, ноутбуки, планшети.

26. Бріколаж  Бріколаж в освіті – це використання для навчання всього, що завгодно, крім спеціально створених інструментів (на кшталт підручників).

27. Буддійське правило вирішення проблем

 

Навчальні програми на 2017-2018 н.р.

Навчальні програми

Навчальні програми

 

Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році

Лист МОН № 1/9-436 від 09.08.17 року

Щодо методичних рекомендацій про викладання

навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних
закладах у 2017/2018 навчальному році

Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання методичні рекомендації викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році, підготовлених спільно з Національною академією педагогічних наук України та інститутом Модернізації змісту освіти.

Просимо довести їх до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів.

Заступник Міністра       П. К. Хобзей

 

Оплата заміни тимчасово відсутніх учителів

При заміщенні тимчасово відсутніх у зв’язку з хворобою або з інших причин педпрацівників, яке тривало не більше двох місяців, відповідно до п.73 Інструкції провадиться погодинна оплата праці. Якщо ж заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці педагогів провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного навчального навантаження в порядку, передбаченому п.68 цієї Інструкції, тобто за тарифікацією у повному обсязі.

Про механізм заміни та оплати праці вчителів за години заміщення тимчасово відсутніх вчителів виписано в спільному листі Міністерства освіти і науки України від 28.11.08 1/9-770 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 27.11.08 № 02-5/465, згідно з яким керівники навчальних закладів, як правило, повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці відповідно до п.73 ( погодинно), чи п.68 (за тарифікацією) Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти залежно від термінів заміни.

В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмету дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання відсутнім пропущеної програми.

У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не провадиться, оскільки загальний обсяг педагогічного навантаження не збільшився, а дещо розподілився в часі. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу, як за період тимчасового заміщення, так і за дні відсутності уроків, коли раніше відсутній учитель проводив свої уроки з пропущеного предмету.

Учителю, який був раніше відсутнім, після виходу на роботу виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації, а також здійснюється додаткова оплата за проведені додатково уроки на умовах погодинної оплати праці відповідно до пункту 73 Інструкції.

Стосовно застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» слід зазначити, що пунктом 1 зазначеної постанови затверджено відповідні Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, а також утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.

Пунктом 12 Заходів передбачено тимчасове припинення встановлення доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників (крім лікарів, фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою і професіоналів з вищою немедичною освітою та наукових працівників, що допущенні до медичної діяльності, молодших медичних сестер, соціальних робітників, вихователів, помічників вихователів, учителів, майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів, а також працівників вищих навчальних закладів, переміщених з району проведення антитерористичної операції).

Тобто пункт 12 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів: по-перше – поширюється лише на навчальні заклади та установи освіти, які утворені Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими органами державної влади та не має прямої дії стосовно комунальних навчальних закладів; по друге – не поширюється на вихователів, помічників вихователів, учителів, майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів незалежно від їх форми власності.

Підпунктом 1 пункту 13 постанови № 65 рекомендовано органам місцевого самоврядування затвердити протягом місяця заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням затверджених цією постановою заходів.

При затвердженні органами місцевого самоврядування заходів для економного та раціонального використання бюджетних коштів, установами та закладами комунальної власності, що утворені відповідними органами місцевого самоврядування, відповідні органи освіти та профспілкові органи усіх рівнів Профспілки працівників освіти і науки України мали вжити всіх належних заходів для недопущення порушення трудових прав працівників навчальних закладів та установ освіти.

Відтак години заміщення, проведені вчителем за відсутніх колег як за основним місцем роботи, так і на роботі за сумісництвом, мають оплачуватися з погодинного розрахунку, виходячи зі ставки заробітної плати вчителя, який замінює тимчасово відсутнього колегу. Якщо ж заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці педагогів провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного навчального навантаження за тарифікацією у повному обсязі.

 

УМОВИ ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГОВОЇ ПЕНСІЇ ТА ВИПЛАТИ ГРОШОВОЇ ДОПОМОГИ ПРИ ВИХОДІ НА ПЕНСІЮ ПЕДАГОГАМ

Відповідно до статті 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення» пенсії за вислугу років встановлюються окремим категоріям громадян, зайнятих на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком.
Пунктом е) статті 55 цього закону (після внесення до нього змін законами № 213-VIII від 02.03.2015 та № 911-VIII від 24.12.2015) установлено, що право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за Переліком, що затверджується у порядку, який – визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015  – не менше 25 років.
Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4.11.1993 № 909.
До досягнення віку 55 років пенсія за вислугу років може бути призначена при дотриманні певних умов щодо стажу роботи на визначених Переліком посадах та віку працівників освіти, що передбачені цим пунктом.
Отже, до досягнення віку 55 років право на пенсію за вислугу років мають працівники 1971 року народження і старші після досягнення ними відповідного віку, зокрема ті,
які народилися з 1 січня 1966 року по 30 червня 1966 року, мають право на таку пенсію після досягнення 50 років;
які народилися з 1 липня 1966 року по 31 грудня 1966 року – 50 років 6 місяців;
які народилися з 1 січня 1967 року по 30 червня 1967 року – 51 року;
які народилися з 1 липня 1967 року по 31 грудня 1967 року – 51 року 6 місяців;
які народилися з 1 січня 1968 року по 30 червня 1968 року – 52 років;
які народилися з 1 липня 1968 року по 31 грудня 1968 року – 52 років 6 місяців;
які народилися з 1 січня 1969 року по 30 червня 1969 року – 53 років;
які народилися з 1 липня 1969 року по 31 грудня 1969 року – 53 років 6 місяців;
які народилися з 1 січня 1970 року по 30 червня 1970 року – 54 років;
які народилися з 1 липня 1969 року по 31 грудня 1970 року – 54 років 6 місяців;
які народилися з 1 січня 1971 року – 55 років.
Для отримання педагогічним працівником права на зазначену пенсію у період до кінця 2017 року, окрім вище встановленого віку, обов’язковою умовою є також наявність необхідного спеціального стажу, який аж до 31 березня 2018 року має становити не менше 26 років 6 місяців.
Щодо права педагогічних працівників, які виходять на пенсію за вислугу років, на виплату грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій, то відповідно до пункту 71 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» така  виплата провадиться за умови виходу педагогічних працівників на пенсію за віком.
Порядок обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги та її виплати, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.11. 2011  № 1191.
Відповідно до пункту 5 даного Порядку грошова допомога надається особам, яким починаючи з 1 жовтня 2011 року призначається пенсія за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 зазначеного закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту е) статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», і мають страховий стаж (для чоловіків – 35 років, для жінок – 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію.
Пунктом 2 зазначеного Порядку передбачено, що до страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пункту е) статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», що передбачені Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4.11.1993 № 909.
Виплата грошової допомоги здійснюється органами Пенсійного фонду України одноразово у розмірі десяти місячних пенсій за рахунок коштів Державного бюджету України одночасно з першою виплатою пенсії, яка призначена до виплати (пункт 7 Порядку).